ליטל ונונו, מחנכת ומורה לתנ”ך באורט מלטון לא היתה מרוצה ממצב השירותים. כדי להניע את גלגלי השיפוץ קדימה, היא בנתה לשירותים תפקיד חדש בעזרת מיני-סשן שהעבירה, על המקום הכי חשוב בביה”ס…

מילות מפתח: ,

נושא המיני סשן: נראות מחדש לשירותי התלמידים בבית הספר.
המטרה: הפיכת השירותים למקום אסתטי יותר, מקום שהוא גם מלמד, מפעיל, יצירתי ומגניב.
נוכחים: מנהלת ביה”ס, המנהלת האדמיניסטרטיבית, מורה שמרכזת את מועצת התלמידים ומורה נוספת.

הפריע לי מאוד איך שנראים חדרי השירותים בביה”ס שלי. מלוכלכים, מוזנחים, לתלמידים לא אכפת מהם וכך זה נראה. רציתי לגרום להנהלה להבין את חומרת הבעיה, ולתקצב את שיפוץ השירותים.  בעזרת המיני-סשן הלכתי ‘הפוך על הפוך’, וכך זה היה: לימדתי את המשתתפות את כלי האיחוד (הגדרה של איחוד: “הטלת תפקיד חדש על משאב קיים”). יצרנו בדמיון שלנו שירותים, שמעבר לתפקידם הקונבנציונאלי הם גם מלמדים, גורמים לחשיבה, הופכים למקום יצירתי ומגניב, ועוד. נעזרנו במשפטי הצבה שונים, ע”פ הנוסחה הבאה:
איך מרכיב X  (למשל הדלתות, הקיר, המראות) עשויים להפוך את השירותים למקום  Y (למשל מעניין, נעים, מפעיל, לימודי, מצחיק). דוגמאות:
איך המראה יכולה להפוך את השירותים למקום מעניין?
איך הדלת יכולה להפוך את השירותים למקום מפעיל?
איך הקירות בשירותים יכולים להפוך את השירותים למקום לימודי?

הטריגרים האלה הובילו לרעיונות מקוריים שלא קשה ליישם. חשבנו שכדאי שהתלמידים יהיו שותפים בהעלאת רעיונות, בעדכון העיצוב של השירותים והתכנים שיהיו בהם, בשירותים שהם גם משתנים ומפתיעים מדי פעם. במצב עניינים שכזה, ברור שיש להתחיל בשיפוץ השירותים…

המיני סשן היה מוצלח מאוד. האווירה הייתה נעימה וחיובית. המורות התלהבו מהרעיון וניכר כי עשו מאמצים להעלות רעיונות נוספים. אחת מהן אמרה: “מדהים איך לא חשבנו על זה קודם”.