כחלק מהתפישה להטמעה של חדשנות ויזמות בחינוך, קיימנו בבת-ים כבר שני מחזורים של הקורס הייחודי להכשרת מאמני חדשנות חינוכית. כ-40 מורים, גננות ואנשי חינוך מהעיר, הוכשרו בכלים ייחודיים להיות מובילי חדשנות ויזמות חינוכית.


אנשי חברת SIT  שהכשירו את המורים להיות מאמני חדשנות, מעבירים קורס דומה בחברות עסקיות ובארגונים ממשלתיים ואחרים. מאמני החדשנות במגזרים אלה אחראים על הובלת סשנים של רעיונאות שתוצריהם יהיו מוצר חדש, שירות חדש או פתרון בעיות שיביא לשיפור תהליכים, מוצרים ושירותים.

המורים מאמני החדשנות משתמשים בכלים הייחודיים שקיבלו כדי לשמור על אש החדשנות החינוכית דולקת לאורך זמן,  ולעזור לצוות הניהול ולמורים לחדש, לגוון, ולפתור בעיות בעזרת רעיונות שלא היו עולים כנראה בדרכים הקונבנציונליות. בכך מהווים המאמנים ‘משאב אנושי’ שיכול לא רק להפיק רעיונות ולחדש בעצמו, אלא גם להוביל מורים אחרים, בעזרת הכלים אותם רכשו. המאמנים עושים זאת באמצעות מפגשים קצרים, סדנאיים ומהנים, המכונים ‘מיני-סשנים’. אלו הם מפגשי רעיונאות מובנים, בהשתתפות מספר מורים, המתמקדים בתחום או בנושא שבו רוצים לחדש או בבעיה מחיי בית הספר, אותה היו רוצים לפתור. מיני-סשנים המונחים על ידי מאמני החדשנות עוסקים בין היתר ב:

  • 10157305_492061734233934_8340004931351600833_n
    מעלים רעיונות במיני-סשן חדשנות

    דרכים לגיוון שיעורים, מבחנים, שיעורי בית, הפסקות, טקסים, אסיפות הורים וכו’.

  • דרכים יצירתיות לשימוש במשאבים הקיימים של ביה”ס (משולחנות, לוחות וקירות, ועד תלמידים והורים) כדי לענות על מטרות חינוכיות ולשפר תהליכי הוראה-למידה.
  • דרכים חדשות ומקוריות לפתרון בעיות מחיי היום יום של ביה”ס (מריבים על המגרש בהפסקה ועד בעיית נראות של חדרי השירותים).