איך מתמודדים עם ‘תיק’ שנופל על בית הספר? בעזרת מיני-סשן כמובן.
תומר ברץ, מורה להיסטוריה ואזרחות באורט רמת יוסף בת-ים ומאמן חדשנות, מספר על המיני-סשן שהעביר – להפוך לימון ללימונדה (וגם על כלי חדשנות בארגון חתונה…)

מילות מפתח:

נושא המיני סשן: הטמעת טבלטים בתיכון – למה זה טוב?
מטרת המיני סשן: יצירת חשיבה חיובית לגבי הטמעת טבלטים בתיכון, וזיהוי התרומות האפשרויות של למידה מבוססת טבלטים לפונקציות שונות בבית הספר.
.הנוכחים: מנהלת התיכון, רכזת פדגוגית, יועצת שכבת יב’, מורה למתמטיקה, ושלושה נציגים מעמותת תפוח

10446140_10152274149750949_2758254709175412973_o
תומר ברץ

לאחר שלוש שנים שבהן התלמידים צמחו עם הטבלטים בחטיבה ולמדו בעזרתם, הגיעו אלינו התלמידים, לתיכון, והטבלטים איתם… מה עושים עם זה? איך הופכים את ה’הנחתה’ זו להזדמנות להתחדשות, צמיחה ושיפור ההוראה? זו היתה מטרת המיניסשן שהעברתי.

במהלך הסשן השתמשתי בשני כלים: לשם תרגול הפתיחה וה’הכנסה לעניינים’ השתמשתי בכלי ה’החסרה’, והשימוש בו היה מוצלח מאוד. המשתתפים העלו רעיונות יצירתיים די מהר. בכלי השני השתמשתי על מנת להתמקד בזיהוי היתרונות והתרומות האפשריות של למידה מבוססת טבלטים. סיפרתי על מספר המצאות ידועות שהחלו את דרכן כתאונות או כהמצאות שאין מה לעשות איתן. ההקבלה לטבלטים שלנו היתה ברורה – הטאבלטים, כמו “תאונה”, הונחתו על התיכון. כעת עלינו לזהות מה טוב במצב הזה, איזה שימוש אפשר לעשות בהם, כיצד הם יכולים לתרום לתהליכים השונים המתרחשים ממילא בבית הספר וכו’.

הסשן היה מוצלח מאוד. המשתתפים שיתפו פעולה, ונהנו מאוד (גם הקוראסונים עזרו…) . המשתתפים היו קשובים לתהליך ו”זרמו” לפי ההנחיות. גם מנקודת המבט שלהם חשתי כי הסשן היה מוצלח. התבקשתי על ידי המנהלת להנחות סשנים כאלו בעתיד, לקבוצות אחרות של מורים שעשויות לגלות התנגדות חזקה יותר לנושא הטמעת הטבלטים.

 אני מאמין שכל תחום שרוצים לקדם בבית הספר יכול להיות נושא למיני סשנים, ובעיקר כל מה שקשור להטמעה של אג’נדות חדשות, מודלים מסוגים שונים וכו’. אני אשתמש בכלים שקיבלתי בקורס מאמני החדשנות גם לתכנון החתונה שלי… בת זוגי ואני חושבים כיצד ליצור דברים יצירתיים בחתונה, ולהשתמש במרכיבי האירוע כדי להפוך אותו לאינטימי יותר. השימוש בקונספט של “עולם סגור”, אותו למדנו בקורס, יכול מאוד לסייע לנו למצוא הזדמנויות ליצירת דברים יצירתיים בחתונה…