ליבי סתיו, מורת שילוב בביה”ס היסודי הרצל, בחרה בבעיה המשותפת למספר מורים, אותם היא אספה למיני-סשן חדשנות ורעיונאות.


נושא המיני סשן: הוראת ילדי שילוב
המטרה: מציאת שיטות חדשות בהוראת ילדי השילוב.
נכחו: מחנכת כיתה של חינוך מיוחד- לקויי למידה, מורת שילוב, מחנכת כיתה רגילה ומורה לספורט.

את המיניסשן התחלנו בדיון קצר בנושא פורמטים ושיטות הוראה בקרב ילדי שילוב. המורים ציינו שכל אחד מהם מחפש דרכים יצירתיות על מנת ללמד תלמידים לקויי למידה, ולא תמיד החומרים שמציע משרד החינוך מתאימים. ישנם הבדלים מאוד גדולים בין התלמידים ויש צורך בשיטות הוראה חדשות.

בנקודה הזו עברתי לשלב הבא במיני-סשן: בעזרת כלי ההחסרה יצרנו ‘שיעור בלי מורה’. החסרנו את המרכיב של המורה וזיהינו את הפונקציות שלה. המורה מלמדת, מתווכת, נותנת משוב ועוד… זיהינו את התועלות של המורה וחשבנו איך ניתן להחליף את המורה, מבלי לפגוע בצרכים של התלמיד. המשתתפים העלו רעיונות ל”מורה חלופית”: מרכזי למידה, למידה באמצעות מחשב, למידת עמיתים ועוד. זיהינו את האתגרים הפוטנציאליים בכל רעיון: בעיות משמעת, קושי בהתמודדות לבד מול מטלה, וכו’, וחשבנו על ההתאמות שיש לבצע לשיטות ההוראה – התאמות של  המחשה, הנגשה, הקלדה, שימוש באביזרים שונים ועוד, כדי להפוך את הרעיון למשהו שלם וישים.

האווירה במיני סשן הייתה מאוד נעימה. כל אחד מהמשתתפים לקח חלק פעיל והייתה אווירה של פתיחות ונכונות לקבל את דברי המשתתפים. כולם היו מגוייסים לנושא. היה חשוב להם לקחת חלק פעיל במיני סשן כי הם הרגישו שהנושא מאוד רלוונטי ושיש צורך לחדש שיטות הוראה. הם גם שמחו להיחשף לכלי החשיבה ולקבל מידע בתחום החשיבה ההמצאתית.