פרופ’ מרים פאוסט, רקטורית אוניברסיטת בר אילן, מנסה לפענח למעלה מעשור כיצד פועל המוח היצירתי. היא ועמיתיה, ערכו לראשונה מחקר המנסה לבחון את החשיבה היצירתית בכלים מדעיים. החשיבה היצירתית במחקרם מיוצגת על ידי השפה. ההבנה המדהימה אליה הגיע פאוסט מראה כי יצירתיות הינה תהליך מנטלי כמו זיכרון, חשיבה או שפה. מסקנותיה מראות כי שימוש יצירתי בשפה […]


פרופ’ מרים פאוסט, רקטורית אוניברסיטת בר אילן, מנסה לפענח למעלה מעשור כיצד פועל המוח היצירתי. היא ועמיתיה, ערכו לראשונה מחקר המנסה לבחון את החשיבה היצירתית בכלים מדעיים. החשיבה היצירתית במחקרם מיוצגת על ידי השפה. ההבנה המדהימה אליה הגיע פאוסט מראה כי יצירתיות הינה תהליך מנטלי כמו זיכרון, חשיבה או שפה. מסקנותיה מראות כי שימוש יצירתי בשפה מבוסס על אינטגרציה בין שני קטבים לכאורה: הצד הימני של המוח שאחראי על החשיבה הכאוטית ובין הצד השמאלי של המוח האחראי על הנוקשות המחשבתית. בכדי להיות יצירתי יש לקחת אלמנטים קיימים ולחבר אותם באופן חדש  ולשם כך אנו זקוקים לאיזון בין שני האלמנטים.

תיאורית הכאוס המבוקר של פאוסט: תהליך יצירה מחייב שילוב מתאים בין כאוס לבין נוקשות חשיבתית.

במילים אחרות, חשיבה יצירתית הינה תהליך מנטלי שניתן לאמן ולפתח בדיוק כשם שניתן לאמן את המוח בתרגילי זיכרון. רוצים להיות יצירתיים? כל שעליכם לעשות הוא להפעיל את שני חלקי המוח, את החלק “המשוגע”, פורץ הגבולות ואת החלק היציב והשקול….

מעניין? המשיכו לקרוא בקישור הבא

להמשך קריאה